Tę markę kosmetyczną Polki pokochały na zabój. Teraz znika z Polski

Agnieszka Miastowska
14 stycznia 2025, 12:43 • 1 minuta czytania
Sieć sklepów z kosmetykami The Body Shop kończy działalność na polskim rynku – poinformowała firma w komunikacie. Do wycofania się z Polski ma dojść jeszcze w lutym tego roku. To kiepska wiadomość dla wielu miłośniczek tych naturalnych kosmetyków. Sieć działała w Polsce od 1992 roku, gdy pierwsze sklepy pojawiły się w dużych miastach. Były synonimem luksusu, jednak ostatecznie zabrakło dla nich miejsca na polskim rynku. Oto, do kiedy kupicie kosmetyki tej marki.
"The Bodyshop" znika z Polski. Polki pokochały tę markę kosmetyczną Fot. Mateusz Kotowicz/REPORTER/EN

The Bodyshop znika z Polski. Polki pokochały tę markę kosmetyczną

"To był zaszczyt dzielić się z Wami kosmetykami pełnymi dobra i naturalnych składników" – czytamy w komunikacie firmy skierowanym do klientów. Jak powiadomiła firma, The Body Shop Polska kończy działalność na rynku polskim 22 lutego.


Jednak już pod koniec stycznia (26.01) sklep internetowy thebodyshop.pl oraz program lojalnościowy Love Your Body Club przestają działać. "Wciąż możesz wykorzystać kupony za punkty uzbierane w Love Your Body Klub zarówno w sklepie internetowym, jak i w sklepach stacjonarnych do 26.01.2025" – przekazała firma.

"Jeżeli posiadasz kartę podarunkową zakupioną w sklepie stacjonarnym, wciąż możesz ją zrealizować do 22.02.2025 w działających sklepach stacjonarnych" – czytamy. Okazuje się jednak, że niektóre sklepy zostaną zamknięte szybciej.

"Sprzedaż w centrach handlowych: Galeria Krakowska, Centrum Handlowe Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk zostanie zakończona w dniu 26.01.2025" – podano.

Przypomnijme, że sieć The Body Shop zadebiutowała na polskim rynku w 1992 roku, otwierając pierwsze sklepy w dużych miastach. Z biegiem lat marka zdobyła popularność w Polsce dzięki swojej filozofii oraz atrakcyjnym produktom.

Jednak w 2019 roku The Body Shop podjęło decyzję o zamknięciu części swoich sklepów na polskim rynku. W wyniku tej decyzji, wszystkie sklepy stacjonarne w Polsce zostały zamknięte, a firma skoncentrowała się na sprzedaży internetowej.

Marka została założona w 1976 roku przez Anitę Roddick w Wielkiej Brytanii, a jej filozofia opierała się na etycznych zasadach, takich jak sprzeciw wobec testowania kosmetyków na zwierzętach oraz stosowanie składników pochodzących z fair trade. The Body Shop stała się jednym z pionierów w promocji naturalnych kosmetyków oraz zrównoważonego rozwoju.