Rewolucja wodorowa nadchodzi. Toyota pokazała przełomową technologię
Nowa technologia, oparta na doświadczeniach z poprzednich generacji oraz opiniach użytkowników, charakteryzuje się znacznie większą wydajnością, niezawodnością i wszechstronnością zastosowań.
Kluczowe innowacje i zalety nowej technologii Toyoty
Trzecia generacja ogniw paliwowych Toyoty to przede wszystkim:
- Zwiększona wydajność: Nowy system jest o 20 proc. bardziej oszczędny, co przekłada się na większy zasięg pojazdów.
- Wyższa niezawodność: Prognozowana niezawodność jest dwukrotnie lepsza niż w obecnym systemie, co czyni ją porównywalną z silnikami Diesla stosowanymi w ciężarówkach.
- Wszechstronność zastosowań: Ogniwa paliwowe trzeciej generacji znajdą zastosowanie w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.
- Obniżone koszty: Innowacyjny projekt ogniw paliwowych i dopracowane procesy produkcyjne przyczynią się do obniżenia kosztów tej technologii.
Wodorowa przyszłość Toyoty
Toyota od lat konsekwentnie rozwija technologię wodorową, wierząc w jej potencjał jako kluczowego elementu zrównoważonej mobilności. Model Mirai, wprowadzony na rynek w 2014 roku, był jednym z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów osobowych zasilanych ogniwami paliwowymi.
Do tej pory sprzedano 28 tysięcy egzemplarzy tego modelu, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu technologią wodorową.
Nowa generacja ogniw paliwowych to kolejny krok w kierunku wodorowej przyszłości. Toyota planuje wprowadzić tę technologię na rynki Japonii, Europy, Ameryki Północnej i Chin po 2026 roku.